G A Lindberg förvärvar delar av Edvard Schneidler

Report this content

Lim- och smörjmedelsleverantören G A Lindberg har förvärvat delar av Edvard Schneidlers verksamhet. Köpet innebär att delar av verksamheten blir en del av G A Lindberg ChemTech AB och därmed stärker G A Lindberg sin position inom elektronikmarknaden.

Affären blev klar under våren 2019 och den förvärvade delen har en omsättning på cirka åtta miljoner kronor.

- Köpet av Edvard Schneidler ger oss utmärkta förutsättningar att stärka G A Lindbergs position bland både nya och befintliga kunder. Elektronikmarknaden är dessutom mycket relevant för oss och genom detta förvärv hoppas vi på att kunna öka vår närvaro där, säger Stefan Petterson, vd på G A Lindberg och fortsätter:

- Vi har skannat av marknaden en längre tid och är nu väldigt glada över att det här köpet gått i lås. Vi har nu en spännande tid framför oss med en utvidgad produktpalett samt nya intressanta kontakter som kan öppna nya dörrar.

Uppköpet berör den nordiska marknaden och innebär att G A Lindberg ChemTech framöver kommer erbjuda nya produkter och varumärken som exempelvis Taiyo America, L.C.O.A., ElgaEurope, Fujifilm, ELTECH's och T.C.T. Group.

För mer information, kontakta:

Stefan Petterson, vd GA Lindberg Chemtech AB
E-post: stefan.pettersson@galindberg.se

GA Lindberg ChemTech AB säljer kemikalier för bearbetning och sammanfogning, tätningar och relaterade produkter till industrin. I sortimentet ingår produkter från världsledande leverantörer inom limning, lödning, tätning, silikoner, smörjning, dosering och automatisering, skärvätskor, härdmedel, rengöring samt packningar. GA Lindberg ChemTech grundades 1944 och ingår i det börsnoterade teknikförsäljningsbolaget Indutrade AB. www.galindberg.se

Taggar: