G-Star butikerna i Sverige i samarbete med Star for Life dansar för välgörenhet

Report this content

G-star är ett jeansmärke med butiker i över 80 länder. Inför hösten har dem startat ett samarbete med utbildningsorganisationen Star for Life som arbetar i skolor i södra Afrika med målet att stärka ungdomars självkänsla och framtidstro - och i förlängningen hindra spridningen av hiv/aids.

G-Star butikerna i Sverige skänker pengar till projektet Star for Life genom en social mediekampanj G-Star Happy Dance. G-Star utmanar Sverige att dansa för Afrikas utsatta barn. För varje utförd Happy Dance som taggas med #gstarhappydance skänker man 10 kr till organisationen.

G-Star butikerna i Sverige ville göra något för utsatta barn och samtidigt sprida glädje och kärlek - värderingar som ligger oss varmt om hjärtat. Därför startade vi kampanjen G-Star Happy Dance till förmån för organisationen Star for Life. Med passion och glädje skapar Star for Life förutsättning för en värdig framtid för barn i södra Afrika. Metoden de använder bygger mycket på sång och dans och därför bygger även vår kampanj på just dans. G-Star Happy Dance är en kampanj som uppmärksammar en svår situation och samtidigt erbjuder något konkret för att förbättra situationen. Vi ser det som ett sätt att förena nytta med nöje.” säger Anton Granlund, VD på Slash.Ten och Global Retail, ägare av Sveriges G-Starbutiker

Göran Rudbo, Music Production Manager, från Star for Life fortsätter:

"Star for Life välkomnar alla företag och privatpersoner som vill bidra till arbetet i södra Afrika. G-Stars idé att människor får publicera sin egen "Happy Dance" är kreativ och livsbejakande samtidigt som det sprider kunskap om organisationens viktiga budskap."

För mer information, vänligen kontakta:

Anton Grandlund, VD på Slash.Ten och Global Retail, 0707191893, anton@globalretail.se

Taggar:

Citat

Anton Granlund, VD på Slash.Ten och Global Retail
Star for Life välkomnar alla företag och privatpersoner som vill bidra till arbetet i södra Afrika. G-Stars idé att ungdomar publicerar sin egen
Göran Rudbo, Production Manager, Star for Life