Viktor Frisk tar över G-Starbutik till förmån för Aldrigensam

Report this content

G-Starbutikerna genom Slash.ten anordnar för andra gången ”Care for Style” - en kampanj där kända profiler under en heldag i utvalda G-Starbutiker erbjuder kunder personlig styling och möten. Profilerna gör det till förmån för en egen hjärtefråga och G-Star skänker 10% av all omsättning under dagen till profilens utvalda välgörenhet. Den 4:e november kommer Viktor Frisk och Charlie Eriksson ta över G-Starbutiken vid Gustav Adolfstorg i Göteborg till förmån för Aldrig Ensam.

Aldrigensam är ett informationsprojekt som sprider kunskap och bryter tystnaden kring det tabubelagda ämnet psykisk ohälsa bland unga vuxna.

”Projektet startades av för att bidra till en mer öppen dialog kring det tabubelagda ämnet psykisk ohälsa. Alla drabbas, men ingen vågar prata om det. Ingen ska behöva leva med psykisk ohälsa i hemlighet, nu bryter vi isen och bidrar till att fler vågar söka hjälp för sin psykiska ohälsa. Den ökade trenden att ungdomar väljer att begå självmord istället för att söka hjälp hos psykiatrin måste brytas” säger Charlie Eriksson, initiativtagare till Aldrigensam

”Ansvar för miljö och människor är en del av G-Stars DNA, från produktionsprocesser till vårt community av stjärnor i butik. Psykisk ohälsa är ett växande problem och Aldrigensam är en organisation som sprider kunskap kring ämnet. Vi vill uppmärksamma både våra stjärnor i bolaget samt våra kunder kring denna fråga. Att få göra det tillsammans med Charlie och Viktor är självklart en stor ära." säger Anton Granlund, VD på Slash.ten

Vi välkomnar alla att komma till någon av butikerna under en dag och inspireras av schysst stil – för dig och samhället.

aldrigensam.se

Kontakt:
Anton Granlund, VD för Slash.ten 0707191893 anton@globalretail.se

Taggar:

Citat

Projektet startades av för att bidra till en mer öppen dialog kring det tabubelagda ämnet psykisk ohälsa. Alla drabbas, men ingen vågar prata om det. Ingen ska behöva leva med psykisk ohälsa i hemlighet, nu bryter vi isen och bidrar till att fler vågar söka hjälp för sin psykiska ohälsa. Den ökade trenden att ungdomar väljer att begå självmord istället för att söka hjälp hos psykiatrin måste brytas
Charlie Eriksson, initiativtagare till Aldrigensam
Ansvar för miljö och människor är en del av G-Stars DNA, från produktionsprocesser till vårt community av stjärnor i butik. Psykisk ohälsa är ett växande problem och Aldrigensam är en organisation som sprider kunskap kring ämnet. Vi vill uppmärksamma både våra stjärnor i bolaget samt våra kunder kring denna fråga. Att få göra det tillsammans med Charlie och Viktor är självklart en stor ära
Anton Granlund, VD på Slash.ten