G5 återigen ett av Europas mest snabbväxande bolag

För fjärde året i rad är G5 Entertainment, enligt Financial Times rapport FT1000 2020, ett av Europas mest snabbväxande bolag.

Rapporten som publiceras av Financial Times i samarbete med den världsledande statistikportalen, Statista, listar de bolag i 31 europeiska länder som har uppnått den högsta tillväxten i intäkter mellan åren 2015 och 2018.

“Det är ett privilegium för oss att återigen få vara med på FT1000-listan och få ett erkännande för den fantastiska tillväxt vi har uppnått genom åren. G5 har tidigare nominerats sex år i rad till Deloitte Technologys lista Fast 50 och listades nyligen av Placera på andraplatsen i listan över årtiondets bästa aktier. Dessa placeringar påvisar värdet av långsiktig tillväxt och värdeskapande. Det visar att vår affärsmodell där vi bygger långsiktigt värde genom vår spelportfölj fungerar som den ska. Våra spel tillhandahåller billig underhållning till våra miljontals månatliga spelare, underhållning som tryggt kan åtnjutas i spelarnas hem. Med den trend som våra egenutvecklade spel visade i slutet av föregående år, stark start på innevarande år samt fem nya spel för som ska lanseras under året vi väl förberedda för att fortsätta leverera på vår strategi under de kommande åren.” säger G5: s vd Vlad Suglobov i en kommentar.

Den senaste FT1000-listan med Europas snabbast växande bolag finns att ladda ner på

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker.
G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Hidden City®, Mahjong Journey®, Jewels of Rome®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Pirates & Pearls™.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. För det sjätte året i rad har G5 Entertainment blivit rankat i Deloitte Technology Fast 50.

Mer information om G5 Entertainment finns på www.g5e.se/corporate.