G5 Entertainment lanserar Hawaii Match-3 Mania i Kanada och Australien

G5 Entertainment tillkännager idag lanseringen av det nya F2P-pusselspelet Hawaii Match-3 Mania, som inledningsvis finns tillgängligt via Apple App Store i Kanada och Australien.

I Hawaii Match-3 Mania får spelaren reparera och designa om en strandvilla som blivit förstörd i en orkan på det tropiska Hawaii. I spelet kan de njuta av en unik blandning av Match-3 pussel och utmaningar inom byggnads- och designtänk. Samtidigt möter spelarna en engagerande handling när de får inreda och dekorera rummen och renovera fastigheten på den pittoreska paradisön.

Nu när viruset Covid-19 finns runt omkring oss alla har vi, för att kunna ge våra spelare så mycket underhållning som möjligt i dessa svåra tider, försökt tidigarelägga lanseringen av några av våra nya spel. Vi ser att antalet nedladdningar ökar och det visar att många letar efter underhållning. G5:s uppdrag är att leverera just det till våra spelare, säger G5:s vd Vlad Suglobov.

Precis som i alla nyutvecklade spel från G5 är nätverket G5 Friends, som gör det möjligt för alla spelare att spela tillsammans med sina vänner, redan från början integrerat i Hawaii Match-3 Mania.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker. G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Jewels of Rome®, Hidden City®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Wordplay: Exercise your brain™.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. För det sjätte året i rad har G5 Entertainment blivit rankat i Deloitte Technology Fast 50.

Mer information om G5 Entertainment finns på www.g5e.se/corporate.