G5 Entertainment lanserar sitt nya merge puzzle-spel Bayside Merge i Polen och Storbritannien

G5 Entertainment tillkännager lanseringen av sitt nya F2P merge puzzle-spel, Bayside Merge, för närvarande endast tillgängligt via Google Play Store och då enbart i Polen och Storbritannien.

Bayside Merge är ett speläventyr som kombinerar stadsbyggnad, hemrestaurering och designkunskap. I spelet får spelarna ta rollen som mästare i stadsrenovering när de får den utmanande uppgiften att återställa det tropiska kustparadiset West Haven Bay till sin forna glans. När spelarna renoverar och inreder fastigheter, on- eller off-line, har de ett oändligt antal renoverings- och designmöjligheter att välja på och kan samtidigt fascineras av spelets intressanta intriger, dramatik och spännande persongalleri.

Som i alla nyutvecklade spel från G5 är nätverket G5 Friends, som gör det möjligt att spela tillsammans med vänner, integrerat i Bayside Merge redan från start.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Vlad Suglobov, VD, investor@g5e.com

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones, tablets och datorer som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom G5 Store, Apple App Store, Google Play, Amazon Appstore och Microsoft Store. G5: s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Jewels of Rome®, Sherlock: Hidden Match-3 Cases, Jewels of the Wild West®, Hidden City®, Mahjong Journey®, The Secret Society® och Wordplay: Search Word Puzzle™.

G5 Entertainment är, genom moderbolaget G5 Entertainment AB, noterat på Nasdaq Stockholms mid-cap segment med handelssymbolen G5EN.ST. Under sex år i rad har G5 Entertainment rankats av Deloitte som ett av de 50 snabbast växande techbolagen i Sverige.

Mer information om G5 Entertainment finns på: https://corporate.g5e.com