G5 Entertainment med i kampanjen #PlayApartTogether

G5 Entertainment har inlett ett samarbete med sina kollegor inom spelbranschen för att bidra till att föra ut Världshälsoorganisationen, WHO:s, budskap om hur spridningen av viruset Covid-19 kan minskas. I den gemensamma kampanjen #PlayApartTogether uppmuntras spelarna att följa WHO:s riktlinjer och anpassa sig till rutiner som skyddar både deras egen och deras familjers hälsa - och i förlängningen även samhället i stort - från viruset.

Spelande kan göra gott, och det har varit vår vision sedan G5 startade för snart 20 år sedan. Våra F2P-pusselspel ger nöje och underhållning åt miljoner spelare varje månad. Vi vet att när stressnivån är hög, så letar våra spelare efter sätt att få kontakt med andra spelare och för att, om än bara för en kort stund, kunna koppla bort verkligheten.

Den återkoppling vi får på våra spel gör att vi kan öka vår förmåga att skapa spel som underhåller och utmanar våra spelare när det gäller både logisk skicklighet och pusselfärdigheter. Just nu är det tuffa tider för oss alla, men genom att vara med i #PlayApartTogether kan vi ta en del av vårt ansvar. Att vi vet att våra spel kan hjälpa människor att gå vidare i en svår situation är den bästa belöningen för oss som spelutvecklare, säger Vlad Suglobov, vd för G5 Entertainment.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker.
G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Jewels of Rome®, Hidden City®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Wordplay: Exercise your brain™.