G5 lanserar nya match-3 spelet Match Town Makeover

G5 Entertainment meddelar att bolaget lanserat sitt nya free-to-playspel, det kombinerade match-3 och stadsbyggnadsspelet Match Town Makeover. Spelet finns tillgängligt i Apple App Store på Nya Zeeland och kommer att lanseras löpande på övriga marknader.

”Match Town Makeover är det andra av de totalt fyra spel som vi planerar att lansera under året. Jag är glad över att se att vi följer tidtabellen, samtidigt som vi kan leverera spel med högsta kvalitet. Kombinationen av match-3 och att renovera en stad gör spelet unikt i sin genre. Vid varje ny match-3-lansering som G5 hittills genomfört har det nya spelet haft högre prestanda jämfört med tidigare spel och vårt mål är att lyckas med detta även när det gäller Match Town Makeover” säger G5 Entertainments vd Vlad Suglobov.

I spelet Match Town Makeover kan spelaren bygga om sin barndoms semesterort till ett skräddarsytt semesterparadis och samtidigt ta sig an hundratals unika match-3-nivåer. Kombinationen av att både få bygga, renovera och utforma staden skapar en helt ny upplevelse inom match-3-genren. Liksom med alla nyutvecklade G5-spel finns G5 Friends inbyggt i Match Town Makeover, något som gör det möjligt för spelaren att spela tillsammans med sina vänner.

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker. G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Hidden City®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, Survivors: the Quest®, The Secret Society® och Pirates & Pearls™ .

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. För det sjätte året i rad har G5 Entertainment blivit rankat i Deloitte Technology Fast 50.

Mer information om G5 Entertainment finns på www.g5e.se/corporate.