G5 lanserar nya spelet The Hidden Treasures

G5 Entertainment kan idag meddela att det nya F2P-spelet The Hidden Treasures nu finns tillgängligt för förhandsbeställning via Apple App Store. Spelet bygger på ett av G5: s tidigare spel men är i grunden omgjort.

The Hidden Treasures är ett mysterie- och äventyrsspel med en spännande intrig, späckad med oväntade vändningar och händelser. Det utspelar sig i Västindien och spelaren kan själv avgöra om spelet ska vara ett hidden object-spel eller ett match-3-spel. Möjligheten att som spelare fritt kunna välja att leta efter gömda föremål, eller att matcha ädelstenar med varandra för att komma framåt, gör spelet helt unikt i sitt slag.

G5 Friends, som gör det möjligt för alla spelare att spela tillsammans med sina vänner, är precis som i alla nyutvecklade spel från G5, integrerat i The Hidden Treasures redan från början.

För att registrera sig för förhandsbeställning i Apple App Store kan nedanstående länk användas:

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker. G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Hidden City®, Jewels of Rome®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Pirates & Pearls™.
G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. För det sjätte året i rad har G5 Entertainment blivit rankat i Deloitte Technology Fast 50.