G5 lanserar spelet Jewels of Mahjong för global förbeställning

G5 Entertainment meddelar att bolaget lanserat sitt nya free-to-playspel Jewels of Mahjong globalt till Apple App Store, Google Play och Microsoft Store, ett nytt spel inom mahjong solitaire-genren.

Jewels of Mahjong har hundratals nivåer där spelaren matchar brickor baserat på det alltid lika populära spelet mahjong, i syfte att återställa och återuppbygga en bosättning i det romerska riket. I det här spelet kan spelare njuta av en kombination av innovativt spel och en fängslande historia full av vändningar omgiven av natursköna historiska byggnader och landmärken inspirerade av det antika Rom.

Nätverket G5 Friends, som gör det möjligt för alla spelare att spela tillsammans med sina vänner är, precis som i alla nyutvecklade spel från G5, redan från början integrerat i Jewels of Mahjong.

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker.
G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Hidden City®, Mahjong Journey®, Jewels of Rome®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Pirates & Pearls™.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. G5 har tidigare blivit rankad rankat i Deloitte Technology Fast 50 sex år i rad.

Mer information om G5 Entertainment finns på www.g5e.se/corporate