Stefan Lundborg kommer tills vidare inte att deltaga i styrelsearbete i G5

Stefan Lundborg har tillsammans med ordförande i styrelsen för G5 Entertainment AB (publ) kommit till slutsatsen att Stefan inte kommer att deltaga i styrelsens arbete till dess att mer information kan inhämtas.

G5 Entertainments oberoende styrelseledamot Stefan Lundborg utreds av Ekobrottsmyndigheten (EBM) för misstanke om insiderbrott. G5 Entertainment har i nuläget ingen ytterligare information men samarbetar fullt ut med åklagare och EBM i deras utredning. Styrelsen vill förtydliga att inga ytterligare representanter från bolaget är misstänkta för olovligt agerande och inte heller bolaget är misstänkt på något sätt.

Till dess att mer information kan hämtas in för att klargöra situationen har Stefan Lundborg tillsammans med ordförande i styrelsen nu på morgonen kommit till slutsatsen att Stefan inte kommer att deltaga i styrelsens arbete.

Ytterligare information lämnas till marknaden när så erfordras men i övrigt lämnar bolaget inga ytterligare kommentarer så länge utredningen pågår.