Ändrat datum för årsstämma

Styrelsen i Gabather AB (publ) (”Gabather” eller ”Bolaget”) har beslutat att ändra datum för årsstämman. Mer information kommer i separat kallelse, vilken kommer att distribueras genom pressmeddelande. Den nya kallelsen innebär att tidigare kallelse återkallas och Gabather kommer således inte att hålla årsstämma den 12 maj 2022.

Bakgrunden till styrelsens beslut är att styrelsen av administrativa skäl funnit det mest lämpligt att senarelägga årsstämman. Det kommer fortsatt finnas möjlighet till både fysiskt deltagande och deltagande genom poströstning. Aktieägare som redan anmält sig genom poströstningsformulär till årsstämman den 12 maj 2022 behöver inkomma med ny anmälan eller nytt poströstningsformulär till årsstämman, enligt de instruktioner som kommer finnas i separat kallelse, vilken kommer att distribueras genom pressmeddelande.

Michael-Robin Witt, VD Gabather

E-post: mrw@gabather.se

Gabather utvecklar nästa generations läkemedel mot psykisk ohälsa. Bolagets selektiva GABAA-stimulerare har en unik verkningsmekanism som kan lägga grunden till nya och effektiva läkemedel mot flera stora psykiatriska diagnoser. Gabather genomför nu ett kliniskt utvecklingsprogram för sin längst framskridna läkemedelskandidat GT-002 för att förbättra behandlingen av depression. Bolagets GABAA-stimulerare har dessutom potential att bli effektiva behandlingar inom andra sjukdomar som helt eller delvis beror på obalans i GABA-systemet, till exempel schizofreni, psykos, Alzheimers sjukdom och autism. Gabather är noterat på First North Growth Market och Erik Penser Bank (08-463 80 00, certifiedadviser@penser.se) är bolagets Certified Adviser.