Gabather AB upprättar kontrollbalansräkning

Styrelsen i Gabather AB (”Gabather” eller ”Bolaget”) informerar om att man upprättar kontrollbalansräkning (”KBR”).

Styrelsen har idag, baserat på utfallet i företrädesemissionen som kommunicerades den 14 augusti, beslutat om att upprätta en KBR då det finns skäl att misstänka att det egna kapitalet är mindre än hälften av aktiekapitalet.

Denna information är sådan som Gabather är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 augusti 2024 kl.19:15

Michael-Robin Witt, VD

E-post: mrw@gabather.se

Kort om Gabather

Gabather är ett läkemedelsföretag i klinisk fas med målet att förändra behandlingen av neuropsykiatriska sjukdomar. Företaget grundades som ett svar på det betydande behovet och bristen på terapier inom neuropsykiatriska sjukdomar. Vår forskning och utveckling fokuserar på att utveckla nya innovativa läkemedelskandidater riktade mot GABAA-receptorn för behandling av störningar och obalanser i det centrala nervsystemet (CNS). GABAA-receptorer är det huvudsakliga hämmande signalsystemet i hjärnan. Dysfunktion eller obalans i detta system är känt för att vara kärnan i många neurologiska och neuropsykiatriska sjukdomar. Vårt mål är att utveckla nya banbrytande läkemedel för behandling av ett brett spektrum av neuropsykiatriska sjukdomar.

För mer information, besök: www.gabather.com