Kontrollbalansräkning utvisar att aktiekapitalet i Gabather AB är intakt

Som tidigare meddelats den 19 augusti 2024 har styrelsen i Gabather AB (publ) (”Gabather” eller ”Bolaget”) av försiktighetsskäl beslutat att upprätta en kontrollbalansräkning. Kontrollbalansräkningen som nu upprättats och granskats av Bolagets revisor utvisar att Bolagets aktiekapital är helt intakt.

Styrelse och ledning i Gabather avser, även om aktiekapitalet är intakt, fortsatt arbeta för att optimera Bolagets drift och för att löpande se över vilka kostnadsbesparande åtgärder som kan vidtas i organisationen.

Michael-Robin Witt, VD

E-post: mrw@gabather.se

Corpura Fondkommission AB
Tel: +4672-252 34 51
E-post: ca@corpura.se
www.corpura.se

Denna information är sådan information som Gabather AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 september 2024 klockan 19.10 CEST.

Kort om Gabather

Gabather är ett läkemedelsföretag i klinisk fas med målet att förändra behandlingen av neuropsykiatriska sjukdomar. Företaget grundades som ett svar på det betydande behovet och bristen på terapier inom neuropsykiatriska sjukdomar. Vår forskning och utveckling fokuserar på att utveckla nya innovativa läkemedelskandidater riktade mot GABAA-receptorn för behandling av störningar och obalanser i det centrala nervsystemet (CNS). GABAA-receptorer är det huvudsakliga hämmande signalsystemet i hjärnan. Dysfunktion eller obalans i detta system är känt för att vara kärnan i många neurologiska och neuropsykiatriska sjukdomar. Vårt mål är att utveckla nya banbrytande läkemedel för behandling av ett brett spektrum av neuropsykiatriska sjukdomar.

För mer information, besök: www.gabather.com