Gabriel Forss 1:a på Itunes topplista med nya julskivan ”Äntligen jul”

Report this content

Igår lanserade Gabriel Forss sin julskiva ”Äntligen jul”. Redan samma dag knep skivan en förstaplacering och är nu 1:a på Itunes topplista över de mest populära albumen - före Leonard Cohen, Beyoncé och Lady Gaga. ”Äntligen jul” är en stämningsfull jazzpräglad skiva som består av Gabriels absoluta julfavoriter med traditionella svenska och engelska jullåtar. Bland annat den nyskrivna låten ”Ge mig ett mirakel” och duetten ”That's Christmas to me” som han sjunger tillsammans med artisten Magnus Carlsson.

- Jag har velat göra den här skivan i 10 år, så det känns fantastiskt att den tas emot på det här sättet. Jag är väldigt rörd, säger Gabriel Forss. Jag ger mig snart ut på en julallsångsturné och besöker 13 städer, från Umeå i norr till Malmö i söder. Då kombinerar vi de bästa av två världar – allsång och julmusik.

Äntligen jul ges ut av skivbolaget Downtown.

ITUNES LISTA – MEST POPULÄRA ALBUM 27 oktober 2017

Biljetter till Julallsången finns att köpa via Ticketmaster.
Mer information finns på www.julallsang.se

För mer information vänligen kontakta: Magdalena Höglund, presskontakt, tel: 0733 338840, e-post: magdalena@editk.se

Gabriel Forss är känd som en av Sveriges främsta körledare. Varje vecka samlar han mer än två tusen sångare i sina körer i Stockholm, Göteborg och Malmö och som går under namnet Happy Voices. År 1997 slog Gabriel igenom i Melodifestivalen med låten ”Bara hon älskar mig” som en av medlemmarna i Blond. Gruppen vann och representerade Sverige i Dublin. Genom åren har Gabriel bland annat varit körledare för ”One Voice”, kommit tvåa i ”Körslaget” på TV4, varit programledare för ”Förfest hos Gabriel” på SVT och medverkat i ”Så ska det låta” på SVT. www.gabrielforss.com.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Jag har velat göra den här skivan i 10 år, så det känns fantastiskt att den tas emot på det här sättet. Jag är väldigt rörd. Jag ger mig snart ut på en julallsångsturné och besöker 13 städer, från Umeå i norr till Malmö i söder. Då kombinerar vi de bästa av två världar – allsång och julmusik.
Gabriel Forss