Gabriel Forss släpper julskiva och ger sig ut på en sprakande julallsångsturné

Report this content

I december ger sig körledaren och artisten Gabriel Forss ut i Sverige på en stor  julallsångsturné som besöker 13 städer från Malmö i söder till Umeå i norr. I samband med detta är Gabriel aktuell med den stämningsfulla julskivan ”Äntligen jul” som släpps den 27 oktober. Skivan består av Gabriels julfavoriter liksom den nyskrivna låten ”Ge mig ett mirakel” samt duetten ”That's Christmas to me” som han sjunger tillsammans med artisten och vännen Magnus Carlsson.

- Jag är inte ensam om att älska julen och all underbar julmusik. Jag vill därför förena två fina svenska traditioner, allsång och julmusik, och skapa en magisk kombination. Att sjunga allsång ger också en avkopplande effekt som förhoppningsvis minskar lite av julstressen, säger Gabriel Forss. För Gabriel är det viktigt att musiken, glädjen och sången förenas och skapar välmående.

Julallsången kommer bjuda på massor av julkänsla och tradition. Gabriel och hans band kommer mellan allsångerna att sjunga låtar från Gabriels nya julskiva Äntligen jul som släpps den 27 oktober. Det är en stämningsfull, jazzpräglad julskiva med traditionella svenska och engelska jullåtar samt en nyskriven svensk låt. Flera av Sveriges allra bästa musiker medverkar.

En av låtarna är en magisk duett med sångaren och artisten Magnus Carlsson, och i en annan låt medverkar folkmusikern och riksspelmannen Åsa Jinder.  Dessutom medverkar Gabriels 2000-mannakör Happy Voices i utvalda låtar. Skivan Äntligen jul ges ut av skivbolaget Downtown.

Städerna som besöks under turnén är:
Skara – 1 december

Göteborg – 2 december
Katrineholm – 4 december
Visby – 6 december
Söderhamn – 7 december
Umeå – 8 december
Östersund – 9 december
Karlskrona – 13 december
Malmö – 14 december
Ängelholm – 15 december
Linköping – 16 december
Västerås – 17 december

Stockholm – 19 december

Biljetter till Julallsången finns att köpa via Ticketmaster.

Mer information finns på www.julallsang.se

För mer information vänligen kontakta: Magdalena Höglund, presskontakt, tel: 0733 338840 alt e-post:  magdalena@editk.se

Gabriel är känd som en av Sveriges främsta körledare. Varje vecka samlar han mer än två tusen sångare i sina körer i Stockholm, Göteborg och Malmö och som går under namnet Happy Voices. År 1997 slog Gabriel igenom i Melodifestivalen med låten ”Bara hon älskar mig” som en av medlemmarna i Blond. Gruppen vann och representerade Sverige i Dublin. Genom åren har Gabriel bland annat varit körledare för ”One Voice”, kommit tvåa i ”Körslaget” på TV4, varit programledare för ”Förfest hos Gabriel” på SVT och medverkat i ”Så ska det låta” på SVT.  www.gabrielforss.com

Taggar:

Snabbfakta

I december ger sig körledaren och artisten Gabriel Forss ut i Sverige på en stor julallsångsturné som besöker 13 städer från Malmö i söder till Umeå i norr. I samband med detta är Gabriel aktuell med den stämningsfulla julskivan ”Äntligen jul” som släpps den 27 oktober. Skivan består av Gabriels julfavoriter liksom den nyskrivna låten ”Ge mig ett mirakel” samt duetten ”That's Christmas to me” som han sjunger tillsammans med artisten och vännen Magnus Carlsson.

Citat

Gabriel Forss