IT-byrån Gaia från Norrköping växer och öppnar kontor i Linköping

Report this content

Gaia har haft stora framgångar i Norrköping under 20 år och nu stärker de sin position i Östergötland genom att etablera sig i Linköping. Med regionens vassaste konsulter, bra kundreferenser och ett nära samarbete med universitetet, står de rustade för expansion.

Gaia jobbar med några av Norrköpings största företag. Nu vill de även nå företagen i södra Östergötland och norra Småland och genom att öppna ett kontor i Linköping kommer de närmare kunderna.

– Vi tror att det behövs en IT-byrå som oss. Inte några vanliga IT-konsulter utan en modern partner som utvecklar smarta lösningar i nära samarbete med kunden och därmed utvecklar både deras affär och kompetens, säger Johan Lindén, vd på Gaia.

Gaia har alltid legat i teknikens framkant och drivs av att hitta smarta vägar som gör verklig skillnad för deras kunder.

– Vi har ett starkt erbjudande som våra kunder uppskattar. Inte minst med lösningar inom Business Intelligence och kunskap om att integrera affärssystem efter kundens behov. Eftersom vi hållit på i 20 år har vi förfinat vårt arbetssätt och utvecklat en verksamhet som fungerar väldigt bra. Därför har vi bra förutsättningar att lyckas även i resten av regionen, säger Johan Lindén.

Igång redan efter sommaren
Etableringen som är en förlängning av den befintliga organisationen i Norrköping, drivs av Svante Erwing, en fd gaian som nu knutits till företaget igen. Han kommer närmast från Saab där han jobbat som produktledare med ansvar för utveckling av IT-lösningar inom civil säkerhet.

– Det känns jättebra att bli en del av Gaiaandan igen och jag ser fram emot att föra ut vårt erbjudande i Linköping och resten av regionen. Det finns så otroligt mycket styrka och erfarenhet i organisationen, säger Svante Erwing.

Var kontoret kommer ligga är inte klart än. De är just nu inne i en process där de tittar på olika alternativ. Men eftersom Gaia redan idag har medarbetare som pendlar från Linköping kommer det att finnas folk på plats redan i augusti. Sedan är planen att låta kontoret växa under hösten i takt med att de etablerar sig i regionen.

För mer information, kontakta:
Johan Lindén
johan.linden@gaia.se

Gaia System är ett konsultföretag inom it, som utvecklar och underhåller smarta it-system. Våra it-system underlättar våra kunders vardag och skapar affärsnytta. Vi kombinerar lång erfarenhet av it-utveckling med en ständig nyfikenhet på de senaste trenderna. Vårt kontor finns i Norrköping och vi jobbar framförallt med företag som har sin bas i Östergötland. Idag är vi 31 gaianer. Förra året omsatte vi 27,5 miljoner kr. Läs gärna mer på www.gaia.se eller besök oss på Facebook.

Taggar: