Norrköpingsbyråer bildar ny digitalbyrå

Report this content

Idag startar den nya digitalbyrån Effekt by Gaia, som ska hjälpa företag med kreativ digital kommunikation. Bakom satsningen står IT-byrån Gaia, det digitala produktionsbolaget Effektfabriken och reklambyrån Idadesign, alla med bas i Norrköping.

– Med vår kombination av kreativ digital kommunikation, grym design och smart IT kan vi ta ett helhetsgrepp om det digitala – från affärskritiska system till effektiv kundkommunikation och skapa fantastiska kundupplevelser som ger fler och mer lojala kunder, säger Peter Brauner, medieproducent på Effekt by Gaia.

Teamet på Effekt by Gaia består av formgivare, 3D-animatörer, UX-experter, kreatörer, konceptutvecklare, fotografer, kommunikationsstrateger och filmskapare. Utöver det finns Gaias närmare 40 IT-experter som stöttar med smarta IT-lösningar.

Etableringen är en följd av samgåendet mellan Gaia och Effektfabriken, och tydliggör det gemensamma erbjudandet inom digital media och kommunikation. Gaia och Effektfabriken gick samman redan vid årsskiftet. Genom samgåendet med Idadesign, nu i april, vässar Effekt by Gaia sitt erbjudande ytterligare och adderar riktigt grym design.

Helhetsgrepp om kundernas digitala processer

– Det som särskiljer oss är framför allt att vi erbjuder våra kunder en samarbetspartner som kan hjälpa dem med hela deras digitala process – från affärssystem till kunddialog. Det kan vi tack vare vår långa erfarenhet inom såväl digital produktion, reklam och strategi som inom IT-system, integration och business intelligence – vilket är förutsättningar för att skapa en effektiv digital kundkommunikation som t ex e-handel och andra omnichannel-lösningar, säger VD Johan Lindén.

Målet med etableringen av Effekt by Gaia är att utöka Gaias kunderbjudande och ta ett helhetsgrepp om kundernas digitala processer. Effekt by Gaia erbjuder tjänster inom analys, kommunikationsstrategi, digitala koncept, formgivning, webb, programmering, användbarhet, mediaproduktion och kommunikation.

– Vi tror på att skapa fantastiska digitala kundupplevelser i alla situationer där kunden möter ett företag. Helt enkelt en digital kundresa, som ger fler och mer lojala kunder och skapar affärsnytta på riktigt. Nu ska vi visa att vi är regionens vassaste digitalbyrå och göra avtryck i branschen, säger Creative Director,
Ida Lilja.

Johan Lindén
johan.linden@gaia.se

Medieproducent
Peter Brauner
peter.brauner@gaia.se

Creative Director
Ida Lilja
ida.lilja@gaia.se

www.effektbygaia.se
www.gaia.se

Effekt by Gaia är en digitalbyrå, som kombinerar kreativ digital kommunikation, grym design och smart it. Vi tar ett helhetsgrepp om det digitala – från affärskritiska system till effektiv kundkommunikation. Vi erbjuder tjänster inom digital strategi, koncept design och produktion. Effekt by Gaia, med sina 15 medarbetare, har kontor i både Norrköping och Linköping. Vi siktar på att bli regionens vassaste digitalbyrå. Besök effektbygaia.se eller facebook.com/effektbygaia och kolla in vad som händer hos oss.

Taggar: