Grand opening: Björn O Olsson

Välkommen till höstens första stora utställning. Ta gärna med dina vänner och bekanta. Gratis inträde på vernissagen.

Detta är första gången Galleri Tapper-Popermajer presenterar Björn O Olssons konstnärsskap och det med en bred exposé av både tidigare och nyare verk. Björns produktion är angelägen och kännetecknas av fantastiska fotografier, spännande installationer och videoverk.

Björn O Olsson

VERNISSAGE i konstnärens närvaro:

Lördag den 10 september kl 12-16

Utställningen pågår t o m den 9e oktober
Galleriets öppet-tider: ti-on-to 16-18, lö-sö 14-16

Om Björn O Olsson

Sedan examen från Konsthögskolan i Malmö 2005 har Björn arbetat som verksam konstnär i Skåneregionen med bas i Malmö. Han intresserar sig för processer i naturen samt för människans förhållande till tid och kropp. Björns verk kan beskrivas som undersökande iakttagelser där en personlig frågeställning, sprunget ur en tanke eller känsla, agerar som utgångspunkt. De kan även beskrivas som tidskrävande och sträcker sig ofta över långa perioder med ett noggrant och metodiskt förarbete som grund.

Mer info: http://www.bjornolsson.info/

Kontakta galleriet för att erhålla högupplösta pressbilder

Tapper-Popermajer vill främja mångkultur och allas lika rätt. Galleriet står upp för yttrandefrihet. Galleriet verkar för en hållbar utveckling, bevarande av vår natur, och en bättre värld åt våra efterkommande. Galleriet vågar ta ställning i kontroversiella frågor.

________________________________

Galleri Tapper-Popermajer, located in the dynamic Swedish-Danish Øresund region has emerged as one of the most respected and trusted contemporary-art galleries.

With its distinct international profile, Galleri Tapper-Popermajer represents some of the finest talents in contemporary art. The comprehensive exhibition range includes sculpture, painting, photography, graphics, as well as other forms of artistic expression. The permanent collections of the gallery are complemented by several large exhibitions every year, offering gallery clients the most exciting art experiences.

Through active dialogue with private clients who seek investments and collector's items, to companies wishing to convey a distinct message through their display of fine-art objects, the gallery has built a strong reputation.

www.tapper-popermajer.com