Kultur i bur

Culture in a cage

Only one week after the inauguration of the sculpture "Feeding the birds" by Belgian artist Peggy Wauters, the Leader project Kulturzon Teckomatorp was confronted with a heart-breaking discovery. The sculpture had been violated and suffered major damages.

Skulptur utsatt för skadegörelse i "Kulturzon Teckomatorp"!

Bara en vecka efter invigningen av den belgiska konstnären Peggy Wauters skulptur "Feeding the birds" konfronterades Leaderprojektet Kulturzon Teckomatorp med dumhet och meningslöst våld då Wauters skulptur utsatts för skadegörelse.

Konstnären, Peggy Wauters, kommenterar:

"Detta gör mig mycket ledsen. Ett barn kan inte göra så mycket skada för hand, inte ens en vuxen, jag tror dom använt något tillhygge, såsom en sten, för att försöka slå sönder henne!"

Polisanmälan har gjorts och flera åtgärder kommer att vidtas för att förhindra liknande händelser i Kulturzonen.

Kultur i bur

För att i framtiden skydda skulpturen "Feeding the birds" kommer en stor bur i metall att uppföras runt statyn. Enligt konstnären så kommer besökare att associera en sådan bur till en fågelbur - och om dumhets konsekvernser för frihet och mänskliga värden.

Kompletteringen kommer att göra skulpturens utryck starkare och även mer relevant för platsen där den är placerad, en plats där den största miljöskandalen i Sveriges historia ägde rum för mer än 30 år sedan.

________________________________

Galleri Tapper-Popermajer, located in the dynamic Swedish-Danish Øresund region and a member of the Swedish Gallery Association, has emerged as one of the most respected and trusted contemporary-art galleries.

With its distinct international profile, Galleri Tapper-Popermajer represents some of the finest talents in contemporary art. The comprehensive exhibition range includes sculpture, painting, photography, graphics, as well as other forms of artistic expression. The permanent collections of the gallery are complemented by several large exhibitions every year, offering gallery clients the most exciting art experiences.

Through active dialogue with private clients who seek investments and collector's items, to companies wishing to convey a distinct message through their display of fine-art objects, the gallery has built a strong reputation.

www.tapper-popermajer.com

Taggar: