Akademibokhandeln, BikBok och Edelweiss Café öppnar i Gallerian

I dagarna får Gallerian tillskott av nya och gamla bekanta när Akademibokhandeln, BikBok och Edelweiss Café öppnar. Akademibokhandeln öppnar ny butik i Sergelgången, medan Edelweiss Café och BikBok återinviger efter en tids renovering.

Våren 2020 visade sig bli en annorlunda vår. Som en liten ljusglimt kan nu Gallerian presentera tre nyheter i samband med att BikBok, Edelweiss Café och Akademibokhandeln öppnar i veckan. Alla tre kommer att ingå i Gallerians tjänst som erbjuder kostnadsfri hemleverans.

Vi är väldigt glada att BikBok, Akademibokhandeln och Edelweiss Café kommer att öppna hos oss under april. Säkerheten för besökare och personal är det viktigaste för oss och vi känner oss trygga med de nya rutiner vi har på plats, säger Cecilia Åkesson, centrumchef Gallerian.

Akademibokhandeln premiäröppnar i Gallerian kl. 11.00 den 24 april. Med tillskottet av Sveriges ledande bokhandelskedja kommer Gallerians besökare att få ta del av ett brett sortiment av böcker och produkter som riktar sig till alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Under invigningsdagarna 24-26 april kommer Akademibokhandeln att ha ett öppningserbjudande som gäller hela sortimentet.

– Vi är väldigt glada över att kunna öppna en butik i ett mycket bra kundstråk. Butiken följer Akademibokhandelns normala koncept, men vi passar på att testa några mindre nyheter och utökar den digitala exponeringen i skyltfönstret. Vi ser fram emot att sprida läsglädje på en plats där många passerar, säger Johan Junehed, försäljningschef på Bokhandelsgruppen.

BikBok, som har som mål att vara förstahandsvalet för modemedvetna tjejer, återöppnar sin butik i Gallerian kl. 15.00 den 23 april efter en tids renovering. Butiken har genomgått en konceptuell förändring och kunderna kommer bland annat att mötas av en ny färgskala och ny inredning. Även BikBok kommer att ha ett öppningserbjudande i samband med premiären.

Edelweiss Café och Bistro har serverat sina goda sallader, soppor, bakelser och glass i Gallerian i snart 40 år men har hållit stängt under en period i samband med renovering. Gallerians första och äldsta café öppnade verksamheten igen den 14 april.

Fri hemleverens från Gallerian
Kunder som tillhör en riskgrupp eller av andra skäl inte har möjlighet att ta sig ut och handla själva har möjlighet att få varor från Gallerians butiker levererade hem. Via telefon eller Facetime får kunderna personlig service och hjälp med att välja ut varorna, som sedan levereras hem till dörren redan samma dag av Taxi Stockholm utan extra kostnad. Läs mer här: gallerian.se/artiklar/hemleverans/

• • •

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Landelius, AMF Fastigheter
Mail: tina.Landelius@amffastigheter.se

• • •

Om Gallerian
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.