Bastard Burgers öppnar på Brunkebergstorg – en ny oas för sommarstockholms matscen

Till sommaren slår Bastard Burgers upp dörrarna och blir Gallerian-kvarterets åttonde restaurang med uteservering på Brunkebergstorg. Torget har de senaste åren utvecklats till att bli en mer färgstark och pulserande mötesplats i city, mycket tack vare nya livsstilshotellen At Six och HOBO, flera smakrika restauranger och inbjudande takterrasser. Ambitionen är att bli sommarstockholms nya matmecka och en självklar plats för möten och umgänge.

Bastard Burgers började sin resa 2016 i ett litet ” hål i väggen” i Luleå. Sedan dess har de växt och den nyöppnade restaurangen i Gallerian/Brunkebergstorg blir kedjans 22:a restaurang på tre år. Något unikt för kedjan är deras veganska utbud som står för så mycket som 35 procent av försäljningen i Stockholm. Utöver det erbjuds burgare med kvalitetssäkrat kött från Norrland.

– Platsen i Gallerian är ett drömläge för oss som vi länge har tittat på. Vi ser Gallerian som en central och utvecklingsorienterad galleria där det är mycket folk i rörelse. Urban Escape-projektet och placeringen på Brunkebergstorg var ytterligare en anledning till att läget kändes så självklart. Det är mycket arbetande människor i kvarteret, och vi hoppas att bli en självklar destination för hungriga lunch och middagsgäster samt AW-sugna, säger Kim Markström, marknadschef på Bastard Burgers.

Att Gallerian nu har en ny entré mot Brunkenbergstorg är ingen slump då målet är att sammanfoga Gallerian med övriga delar i kvarteret som går under samlingsnamnet Urban Escape. Här finns förutom tidigare nämnda hotell och restauranger även några av världens mest innovativa företag som Spotify, WeWork och Microsoft som flyttar in i höst.

– Vi vill att Gallerian ska vara en shoppingdestination i city lika mycket som en mötesplats där man ses över en bit mat. Vi är väldigt glada att Gallerian attraherar eftertraktade restauranger vars utbud passar vår målgrupp och placering. Till hösten kommer vi att se ännu mer aktiveringar kring vårt stora matutbud, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian.

Bastard Burgers öppettider: mån-fre 10-20, lör-sön 10-18

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Landelius, kommunikationsansvarig AMF Fastigheter
Email: tina.Landelius@amffastigheter.se

Om Gallerian
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.