Chiquelle gästspelar i Gallerian

Gallerian växer så det knakar. Under november slog tolv nya butiker upp portarna och nu välkomnar Gallerian modefenomenet Chiquelle till Stockholms mest centrala galleria.

­– Det bubblar verkligen om Gallerian just nu. Nyligen välkomnade vi flera nya aktörer hit till hjärtat av Stockholm och nu kompletterar vi utbudet med en superspännande pop-up i gränslandet mellan det fysiska och digitala. Under två månader kommer Chiquelle, som gjort sig ett namn genom att kombinera stark digital närvaro med mode i framkant, att möta sina kunder hos oss i Gallerian, säger Cecilia Åkesson, centrumchef på Gallerian.

I utvecklingen av Gallerian läggs fokus på att skapa en plats fylld av liv och kontraster. Ett led i detta är att bredda utbudet med varumärken med stark närvaro i digitala kanaler.

– Efter att ha öppnat flera pop-up-butiker över hela landet har vi nu valt Gallerian för vår flaggskepps-pop-up under shoppingmånaderna december och januari. Gallerian passar oss perfekt. Både på grund av det centrala läget mitt i staden och handelsplatsens höga attraktionskraft. Här kan vi möta vår målgrupp på jakt efter de senaste modetrenderna säger Pouya Boland, VD för Chiquelle.

Prisbelönta Chiquelle har de senast åren skapat sig en helt unik position inom e-handeln och öppnar på Gallerians nya övre våningsplan den 2 december klockan 12.00.

För intervjuer eller ytterligare frågor vänligen kontakta:
Marta Jarzabek Hulthén, marknad- och kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter
marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se, +46 70-585 05 88

Om Gallerian
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Om Chiquelle
Chiquelle är ett svenskt varumärke och e-handelssajt som inriktar sig på mode för ungdomar och trendiga kvinnor. Chiquelle startades 2012 och är idag en av de snabbast växande modebutikerna i Skandinavien. Under de senaste åren har Chiquelle vunnit priser för bland annat ”Årets e-handel” och ”Årets Design” på Skandinaviens största e-handelsevent SEBC samt det internationellt största priset på Global E-commerce Awards i Barcelona.