Creative Headz och Cutters öppnar i Gallerian

Under hösten får Gallerian ytterligare två tillskott, frisörsalongerna Creative Headz och Cutters. Båda står för förnyelse i sin bransch och erbjuder unika men varierande koncept.

Under hösten har ett flertal aktörer tillkommit i Gallerian på temat hälsa och välmående. Först ut var fitnesstudion Becore och kort därefter följde det digitala vårdbolaget Kry samt Klättercentret. Nu ansluter sig ytterligare två aktörer till Gallerians utbud inom hälsa, skönhet och välmående – Creative Headz och Cutters. Två frisörsalonger som båda har unika erbjudanden.

Creative Headz, som drivs av systrarna Nathalie Akgun, grundare, och Joceline Akgun, vd, öppnade sin första frisörsalong i Stockholm 2005 och firar 15 år i år. Creative Headz har idag utvecklats till en kedja med 13 salonger i Stockholm samt Göteborg och expansionen har på senare tid gått i snabb takt. Creative Headz Gallerian, som ska erbjuda hög servicegrad och alla typer av behandlingar i en inbjudande atmosfär, blir den mest centrala salongen hittills.

Vi vill ju vara där våra kunder är och av den anledningen är Gallerian den ultimata platsen för oss. Det är svårt att tänka sig ett mer centralt läge. Vi lägger stor vikt vid upplevelsen och miljön och ser fram emot att tillgängliggöra Creative Headz-upplevelsen för alla som arbetar och rör sig i kvarteret, säger Joceline Akgun, vd.

Även den norska frisörkedjan Cutters öppnade i Gallerian i september. Likt Creative Headz står Cutters för förnyelse i en traditionell bransch. Cutters är ett nytt drop-in koncept som erbjuder klippning på 15 minuter till ett fast, lågt pris på 299 kronor. Konceptet har hämtat inspiration från Japan.

Vi ser fram emot att välkomna två unika och moderna frisörkoncept till Gallerian under hösten. Med sina olika erbjudanden illustrerar de Gallerians bredd på ett väldigt tydligt sätt och de står för en förnyelse som även Gallerian representerar, säger Cecilia Åkesson, centrumchef Gallerian.

Etableringarna är en del av utvecklingen av nya Gallerian som ska erbjuda ett brett utbud av upplevelser, restauranger och shopping.

• • •

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Landelius, AMF Fastigheter
tina.Landelius@amffastigheter.se

• • •

Om Gallerian:
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.