Dunkin’ Donuts öppnar i Gallerian

På bästa läge ut mot Hamngatan i Stockholm öppnar Dunkin’ Donuts nu sin första restaurang innanför tullarna. Den 24 april är det premiär i Gallerian. Gallerian har som långsiktig ambition att utveckla erbjudandet inom mat och dryck.

– Det är roligt att kunna välkomna Dunkin’ Donuts till Gallerian när de för första gången etablerar sig i Stockholm city. Det är ett internationellt välkänt och populärt koncept som nu blir ett mycket bra komplement till våra befintliga serveringar, säger Tobias Edberg, centrumchef i Gallerian.

Dunkin’ Donuts finns i 33 länder med närmare 11 000 restauranger. I december 2014 öppnades den första Dunkin’ Donuts i Sverige. Restaurangen erbjuder ett varierat utbud av varma och kalla drycker, bagels, wraps, smörgåsar, donuts, muffins med mera.

– Vi är oerhört glada att äntligen få till det cityläge vi länge haft ögonen på. Fredagen den 24 april slår vi upp portarna. Invigningshelgen kommer att bli spektakulär och något utöver det vanliga, säger Tommy Svensson, vd för Dunkin’ Donuts i Sverige.

Tobias Edberg, centrumchef Gallerian, 08-696 25 01, tobias.edberg@amffastigheter.se
Cecilia Elovsson, presskontakt, 08-696 31 10,
cecilia.elovsson@amffastigheter.se

Gallerian invigdes den 8 oktober 1976 och var Stockholm citys allra första galleria. Affärsidén var enkel. Butiksutbudet skulle inte vara för exklusivt utan erbjuda något för alla. Det var också efter Gallerians intåg som ”galleria” blev ett allmänt uttryck för inglasade köpcentrum. Idag besöker cirka 50 000 personer Gallerian dagligen. Gallerian ägs och förvaltas av AMF Fastigheter, ett av Sveriges största fastighetsbolag.