• Gallerian/

Födelsedagskonsert i Gallerian med Caroline af Ugglas och jättekören ”Kör för alla”

Nu på lördag 22 oktober fortsätter Gallerians 40-årsfirande och hela Gallerian fylls med födelsedagssång från jättekören ”Kör för alla”. Allt under ledning av artisten Caroline af Ugglas.

Istället för sorlet från shoppingsugna besökare kommer Gallerian nu på lördag fyllas av en helt annan typ av ljud. Rösterna från hundratals personers ljuva sång kommer fullkomligt fylla Gallerian med födelsedagsstämning. Mitt på torget, inne i Gallerian stämmer kören upp till sång med en konsert som utöver klassisk födelsedagssång bjuder på flera härliga låtar.

Kör för alla, som vanligtvis består av över 1400 personer, samlar nyanserna som finns i Gallerian: en mix av och för alla.

– Med kören på plats kommer det inte gå att undgå att vi i Gallerian firar 40 år! Det är så häftigt att de är så många, men vi fick tyvärr ”bara” plats med över 300 personer. Vi ser verkligen fram emot att Caroline och kören kommer till oss, säger Åsa Bergendorf, marknadsansvarig på Gallerian.

Caroline af Ugglas släppte sitt debutalbum 1997 och är idag en av landets mest folkkära artister. Vid sidan av sin artistkarriär är hon dessutom en uppskattad konstnär och inte minst känd som körledare för Kör för alla.

Firandet av Gallerian fortsätter även nästa helg. Då bjuder Gallerian in till ett otroligt stort tårtkalas.

Åsa Bergendorf,
Tel: +46 8 696 32 06, +46 72 528 46 81