Hyllat matkoncept till Gallerian: Trendiga Hawaii Poké öppnar pop-up

Nu utökas matutbudet i Gallerian ytterligare när Hawaii Poké slår upp portarna under nästa vecka. Julshoppingen blir både godare, trevligare och hälsosammare med trendiga Hawaii Poké på plats. I takt med att framtidens Gallerian växer fram får maten steg för steg en allt större plats.

Det är svårt att hitta ett hetare matkoncept än ”Poké bowls”. Runt om i världen på platser som New York, Kalifornien och London har trenden med superfood under 2016 dominerats av dettaa hälsosamma, roliga och fräscha koncept. I nästa vecka öppnar Hawaii Poké upp en ny pop-up i Gallerian. Hawaii Poké som var först ut i Skandinavien med att servera den populära formen av snabbmat står nu även nominerade som finalist för priset ”Årets Fast Food Casual”.

-Poké bowl är en mix av fastfood och hälsomat. Ett perfekt alternativ om du vill ha något fräscht men mättande. Ursprunget kommer från hawaiiansk streetfood och med inspiration från Japan kan det enkelt beskrivas som en form av sushisallad eller en Hawaiiansk fiskrätt med mycket smak, hetta och friskhet, säger Susanne Wallman, en av grundarna av Hawaii Poké.

Din poké bowl görs på beställning efter gästens önskemål utifrån smak eller preferenser så som veganska eller laktos – och glutenfria bowls.

-Det är väldigt kul att kunna erbjuda våra besökare ett nytt spännande och hälsosamt matkoncept. Därför känns det härligt att vi kan välkomna Hawaii Poké till oss i Gallerian. Vi hoppas kunna presentera ännu fler matsatsningar nästa år, säger Åsa Bergendorf, Marknadsansvarig på Gallerian.

Hawaii Poké öppnar inne i Gallerian under vecka 51. Mer info finns på: www.hawaiipoke.se

Åsa Bergendorf
Tel: +46 8 696 32 06, +46 72 528 46 81