Nu öppnar Stockholm Citys största leksaksbutik i Gallerian

Den 29:e november öppnar World of Toys sin flagship-butik i Gallerian. Leksaksbutiken, som är det svenska leksaksföretagets största satsning hittills, blir Stockholm Citys största. Öppningen går i linje med World of Toys strategi att endast finnas i fysiska butiker där leken kan upplevas före köp.

Under de senaste åren har många leksaksbutiker försvunnit från den fysiska marknaden och flyttat in i den digitala världen. Den nya World of Toysbutiken på över 800 kvadratmeter blir därför ett efterfrågat tillskott i utbudet av leksaksaffärer i Stockholm City.

– Gallerian har en tradition av att erbjuda ett riktigt bra sortiment inom just leksaker och därför är vi väldigt glada över att kunna återuppta den. En leksaksbutik i Gallerian är något som våra besökare har efterfrågat och sett mycket fram emot. Att just World of Toys öppnar, som lägger stor vikt vid att bygga upp en fysisk miljö där leken och upplevelsen får stå i centrum, känns fantastiskt kul, säger Cecilia Åkesson, Centrumchef i Gallerian.

Framgångssagan World of Toys började när grundarna Ylva Bengtsson och Annelie Karlsson blev tillfrågade att öppna en leksaksbutik på terminal 5 på Arlanda. Sedan dess har ytterligare en butik öppnats på terminal 2, och kort därefter följde butiker i Västermalmsgallerian och Fältöversten.

Med en mix av trendiga och klassiska leksaker samt produkter som fokuserar på lustfyllt lärande inom bland annat naturvetenskap, språk och geografi har World of Toys butiker varit uppskattade av både barn och vuxna. Bland annat erbjuds leksaker som är fokuserade på programmering från tidig ålder. Efter att tidigare ha bedrivit en popup-butik i Gallerian är Ylva och Annelie väldigt glada över att nu återvända och öppna en flagship-butik.

– Vi har sett mycket fram emot att flytta in i Gallerian där vi kommer att kunna erbjuda ett mycket bredare sortiment än tidigare. Vi kommer också att lägga extra krut på att göra butiken till en lekfull och interaktiv plats som innehåller mycket för barnen att titta, klämma och känna på, förklarar Annelie Karlsson.

I World of Toys kommer det vid öppningen till exempel finnas en maffig Legovägg, dekorationsdjur såsom giraffer och renar i naturlig storlek och flera lekhörnor där barnen kan testa olika leksaker såsom programmerbara robotar. Under öppningshelgen erbjuder World of Toys 20% rabatt på hela sortimentet.

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Landelius, presskontakt, AMF Fastigheter
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se

Om Gallerian
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt icentrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.