• Gallerian/

Nya handelsytor lanseras i Gallerian - Designföretaget Bemz är först ut med Pop Up-aktivering

Gallerian breddar sitt utbud genom att för första gången erbjuda centralt belägna handelsytor för korttids Pop Ups. På de nya ytorna i galleriagången kan nytänkande retailaktörer möta befintliga och nya målgrupper under en begränsad period. Först ut, mellan den 4 och 23 oktober, är det designdrivna e-handelsbolaget Bemz, som förlänger livslängden på IKEA- möbler med exklusiva möbelöverdrag

På nya ytor i galleriagången kan retailaktörer från och med i höst göra en varumärkes-takeover i Gallerian. De så kallade Pop Up Activation-ytorna kan hyras veckovis och vänder sig till både e-handels- och fysiska aktörer som vill nå ut med nya produkter, kollektioner och samarbeten på ett innovativt sätt eller möta sina kunder i en ny miljö.

De två öppna ytorna är belägna på central plats i Gallerian. De är skalbara men omfattar som mest ca 30 respektive ca 50 kvm.

– Efterfrågan på mer flexibla hyreslösningar har vuxit sig allt större. Pop Ups av olika slag och i olika syften har kommit att spela en allt viktigare roll i handelns transformation. Vi ser en spännande utveckling och är oerhört glada över att kunna erbjuda retailaktörer att testa nytt på en så välbesökt och central handelsplats i Gallerian, säger Alice Leffler, uthyrare Pop Up och korta kontrakt, AMF Fastigheter.

Inspirerande utställning med Bemz exklusiva IKEA-överdrag
Först ut att inta Gallerians Pop Up Activation-yta blir det nytänkande design- och e-handelsföretaget Bemz. Med fokus på design, hållbarhet och medveten konsumtion har Bemz som mål att förlänga livet på IKEA-möbler på ett personligt sätt.

Flera av Bemz medarbetare kommer att finnas på plats i Gallerian under kampanjperioden. Bland andra vd, produktansvarig och butikspersonal finns tillgängliga för att möta och få feedback från kunderna.

– Vi ser fram emot att möta Gallerians publik under kommande veckor. Gallerian är en av Stockholms mest centrala handels- och mötesplatser, med ett högt antal besökare och en bred målgrupp. Att IKEA har butik under samma tak gör det naturligtvis än mer intressant för oss att möta våra kunder just här, säger Annie Karlsson, CCO på Bemz.

Mellan den 4 och 23 oktober kommer delar av galleriagången att förvandlas till en utställning där besökare får se förslag på hur IKEA-möbler enkelt kan förnyas och göras mer personliga med Bemz textilöverdrag. Besökarna kommer även att kunna visualisera sin IKEA-soffa med Bemz-överdrag med hjälp av digitala verktyg samt få en första titt på kollektionen Grounded Heritage AW22.

– Genom att skapa plats för tillfälliga retailupplevelser möjliggör vi för en variation vid sidan om handelsplatsens utbud, något vi vet att våra besökare uppskattar. Vi ser verkligen fram emot att levandegöra denna yta i Gallerian, och att få välkomna Bemz bara några månader efter att IKEA slagit upp portarna till sitt cityvaruhus känns fantastiskt roligt, säger Cecilia Åkesson, centrumchef i Gallerian.

För ytterligare frågor, kontakta:
Tina Landelius, presskontakt, AMF Fastigheter
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se
Tfn: 0722 - 35 32 69

Annie Karlsson, CCO, Bemz
E-post: annie.karlsson@bemz.com
Tfn: 0706 - 15 04 40

Om Gallerian
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Om AMF Fastigheter
AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har ett marknadsvärde om cirka 79 miljarder kronor. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till tjänstepensionsbolaget AMF. Läs mer på www.amffastigheter.se