Världens barn i fokus – samtal och utställningar i Gallerian

I samarbete med Radiohjälpen, Sveriges Television och Sveriges Radio P4 genomför 22 av Sveriges humanitära organisationer insamlingen Världens Barn. Under 1-4 oktober kommer organisationerna att finnas på plats i Gallerian, Stockholm, för att berätta mer om sin del i insamlingen. Varje dag blir det spännande samtal om allt från secondhandförsäljning, volontärresor och matpaket till hur man bekämpar fattigdom och bäst stödjer föräldralösa barn.

För första gången i insamlingens sjuttonåriga historia samlas Världens Barn i Gallerian i Stockholm. Den 1-4 oktober presenterar de sitt arbete för att stödja och stärka världens barn. Kl 11.30 och kl 16.00 varje vardag, och kl 13.00 och kl 15.00 lördag och söndag, besöker representanter från UD, Sida, insamlingsorganisationer och företag Gallerians södra del för att delta i offentliga samtal. Läs mer och ta del av programmet här.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Cecilia Elovsson, PR och Information, AMF Fastigheter
E-post: cecilia.elovsson@amffastigheter.se
Tel: 08-696 31 10

Gallerian invigdes den 8 oktober 1976 och var Stockholm citys allra första galleria. Affärsidén var enkel. Butiksutbudet skulle inte vara för exklusivt utan erbjuda något för alla. Det var också efter Gallerians intåg som ”galleria” blev ett allmänt uttryck för inglasade köpcentrum. Idag ägs och förvaltas Gallerian av AMF Fastigheter som är ett av Sveriges största fastighetsbolag.