Studentskylten uppgraderas med exklusiv design

Report this content

Studentskylten, studentplakatet, studentaffischen – ja, kärt barn har många namn. Vid studentfirandet har vi kommit att vänja oss vid studentskyltar i traditionella utföranden. Produktutveckling sker inom de flesta områden men just kring studentskyltar verkar tiden stå stilla, varför skyltarna fram tills nu sett likadana ut år efter år. Gallerix presenterar nu uppgraderade studentskyltar i ett unikt samarbete med illustratören Liselotte Watkins.

I år kommer cirka 100 000 studenter att ta studenten runt om i landet, och det börjar bli hög tid att beställa studentskylten. För den som har tröttnat på den sedvanliga studentskylten och vill prova något helt nytt presenterar Gallerix nu två exklusiva studentskyltar illustrerade av Liselotte Watkins.

– Jag har försökt fånga alla känslor som man känner när man äntligen tar studenten i min design av studentskyltarna. Den ena heter "BigBang" och representerar den explosion jag tror man känner inombords och den andra heter "Framtiden" och har alla de element som man vill se, göra och uppleva efter studenten. Jag hoppas att studenterna blir glada av dessa skyltar då de blir en del av ett mycket glatt och festligt tillfälle, säger illustratören Liselotte Watkins.

De specialdesignade studentskyltarna är en del av Gallerix nya butikskoncept som vill inspirera svenskar till att våga bli lite mer personliga i sin inredning, vilket nu översätts i en annan betydelsefull del av våra liv – studenten. Den uppgraderade designen utmanar svenskarna att tänka om och våga satsa på en personligare studentskylt.

– Studentskyltar har sett likadana ut alldeles för länge, och vi tyckte det var dags för en uppfräschning. Gallerix erbjuder personliga lösningar på så mycket annat i sortimentet, så att bredda urvalet av studentskyltar är en naturlig konsekvens av det. Liselotte Watkins har en energisk och personlig stil som stämmer väl överens med Gallerix nya profil. Hennes studentskyltar andas framtidshopp men samtidigt en glädje i stunden. Vi är väldigt stolta över resultatet och hoppas de nya skyltarna ska tilltala de blivande studenterna och deras föräldrar, säger Mats Gullbrandsson, VD för Gallerix.

Studentskyltarna designade av Liselott Watkins finns i butik från den 20/4 och kostar 349 kronor. För alla som föredrar en klassisk studentskylt finns dessa givetvis kvar i sortimentet.

För mer information eller intervju, vänligen kontakta:
Mats Gullbrandsson, VD Gallerix AB
Mail: mats.gullbrandsson@gallerix.se

För presslån och bilder, vänligen kontakta:
Erika Albansson Söderlund, Geelmuyden Kiese
Telefon: 070 – 776 88 04
Mail: erika.albansson@gknordic.com

Om Gallerix
Gallerix har funnits sedan 1974 och är en butikskedja bestående av 20 butiker från Umeå i norr till Lund i söder samt en webshop. Butikerna säljer ett mycket brett urval av fotokonst, tavlor, ramar och kort. Gallerix har också Sveriges största ramverkstad där alla typer av inramningar utförs, samt storbildsutskrifter av digitala bilder. Huvudkontoret ligger i Uppsala, med 15 medarbetare.

Taggar: