Ledare rustade för framgång – Examination för Gällöfstas topputbildning

Report this content

I kristider ställs ledarskapet på sin spets. Chefernas förmåga att hantera sig själv och sina medarbetare blir en avgörande faktor. Nu står en ny grupp redo för att möta utmaningen. Igår kväll examinerades ytterligare en kull från Gällöfsta Utbildnings Diplomprogram, som snabbt blivit mycket populärt tack vare den unika mixen av teori, praktik och coachning.

– Genom hela utbildningen ligger fokus på de mellanmänskliga relationerna. Det är precis detta som dagens chefer behöver. Att kunna leda och motivera sina medarbetare är alltid viktigt, men kanske speciellt i dessa tider, säger Peter Boström, vice VD och konsultchef på Gällöfsta Utbildning.

Med sin unika komposition klassas Gällöfsta Utbildnings Diplomprogram idag som ett av de bästa chefs- och ledarskapsprogrammen som finns på marknaden. Programmet bygger på några av Gällöfstas öppna utbildningar som kombineras med individuell coaching under de ca 15 månader som utbildningen pågår. På så sätt möter man hela tiden nya människor, får möjlighet att relatera sina nya kunskaper till händelser på jobbet och ständig återkoppling genom sin personliga coach.

En av diplomprogrammets nyexaminerade deltagare är Anette Fredriksson, administrativ chef inköp på Menigo Food Service AB. Avgörande för henne var utbildningens ledarskapsfokus, blandningen av teori och praktik och den individuella coachingen. Hon beskriver själv att utbildningen gett henne en fördjupad självinsikt, både som person och ledare.

– Jag har fått en helt annan trygghet i mig själv och litar nu ännu mer till min känsla och erfarenhet. Just att utbildningen ger tid till reflektion och eftertanke har varit fantastiskt utvecklande och värdefullt, berättar Anette Fredriksson.

Gällöfsta Utbildnings Diplomprogram bygger på fyra olika steg som hela tiden varvas av individuell coaching. Steg ett är UGL (Utveckling av Grupp och Ledare). Steg två är ett ledarskapsprogram där man väljer mellan tre inriktningar; Ditt ledarskap i nya perspektiv, Ny som chef eller Teamledarskap. Steg tre och fyra är fördjupade fokusutbildningar där valet sker mellan Situationsanpassat ledarskap, Klart ledarskap, Konflikthanterande ledarskap och Coachande ledarskap. Hela utbildningen bedrivs i internatform på Gällöfsta Konferens i Kungsängen, med sin rogivande och utvecklande miljö, god mat och omhändertagande service.