Pär Mårts återvänder till Gällöfsta

Report this content

Till vardags leder Pär Mårts formstarka HV71 på vägen mot SM-guld. Som ledare har han flera stora mästerskapstitlar i bagaget och dessutom ledarskapsutbildning från Gällöfsta. På måndag den 11 december kommer Pär Mårts att ge sin syn på ledarskap när Gällöfsta presenterar utbildningskatalogen för 2007, Ledarboken.

Pär Mårts har jobbat som huvudcoach i elitserien de senaste 12 åren. Med sig i bagaget har han bland annat ett SM-guld tillsammans med HV71 och ett OS-guld under sina tre år som coach för Tre Kronor. Valet av talare till Gällöfstas releasefest för utbildningskatalogen var enkelt.

- Med sina guldkantade upplevelser är Pär Mårts rätt man att på ett inspirerande sätt berätta hur man coachar till framgång, säger Charlotte Bode, marknadschef hos Gällöfsta. Kopplingen till Gällöfsta är solklar - förutom att han är utbildad hos oss spelar vi båda i elitserien…

Utöver Pär Mårts presenteras ett flertal nyheter i årets Ledarbok. Det handlar om rykande färska utbildningar och nya partners som var och en är ledande på sitt område. Gällöfsta förvärvade nyligen Perlan Dialog och Ledarskap som arbetat med coaching längre än någon annan i Sverige. Förvärvet är ett sätt att möta marknadens efterfrågan på såväl företagsanpassade som individanpassade ledarskapsutbildningar.

- Perlan har i tjugo år coachat både individer och organisationer, säger Charlotte Bode. Tillsammans med vår kunskap om ledarskap och grupper kommer vi att kunna erbjuda både mer bredd och djup i utbildningarna eftersom vi får ett tydligare fokus på individen.

En annan nyhet i Ledarboken är ett samarbete med Mercuri International, ett av världens ledande utbildningsföretag inom försäljning. Mercuri International har 50 års global erfarenhet av att hjälpa företag att nå ökad försäljning och bättre resultat. Gällöfstas utbildningsbolag och Mercuri International kommer tillsammans att utveckla utbildningar där säljutveckling och människokunskap möts på ett sätt som inte testats tidigare i Sverige.

- Innehållet i Ledarboken visar att Gällöfsta, efter trettiofem år som marknadsledare inte står stilla, säger Charlotte Bode. Vi vet att allt ledande kräver utveckling och det gäller även oss som utbildare.

Journalister hälsas varmt välkomna på releasefest hos Gällöfsta!
Tid: Måndagen den 11 december med start klockan 14.30
Plats: Gällöfsta City, Biblioteksgatan 29, mittemot Humlegården

Program:
14.30 Mingel med bubbel och tilltugg
14.50 Kjell Westerberg VD, hälsar välkomna
15.00-16.15 Hockeycoachen och UGL-handledaren Pär Mårts ger sin syn på ledarskap

För mer information, kontakta:

Charlotte Bode, marknadschef, 08-581 795 61
charlotte.bode@gallofsta.se