Bo-Inge Hansson ny chef för Gambro Healthcare International

Bo-Inge Hansson ny chef för Gambro Healthcare International Bo-Inge Hansson har utsetts till chef för Gambro Healthcare International, som omfattar Gambros klinikverksamhet utanför USA. Han är i dag chef för Gambro Renal Products Asia och är stationerad i Hong Kong. Bo-Inge Hansson kommer att bli ansvarig för klinikverksamheten utanför USA, som omfattar ca 150 kliniker. Av dessa finns ca 100 i Europa och övriga i Sydamerika samt Asia-Pacific. Han kommer att tillträda sin nya tjänst den 1 januari 2003. Som chef för Gambro Healthcare International kommer han att rapportera direkt till Sören Mellstig, VD och koncernchef i Gambro, samt vara stationerad i Lund. För ytterligare information kontakta: Bengt Modéer, Senior Vice President, Corporate Communications, tel. 08- 613 65 33, 070-513 65 33 Pia Irell, Investor Relations Director, Corporate Finance, tel. 08-613 65 91, 070-513 65 91 Gambro är ett globalt företag inom medicinsk teknik och healthcare med ledande positioner inom njursjukvård - produkter och vård - samt blodkomponentteknologi. Gambro Healthcare är en av världens ledande vårdgivare inom dialysbehandling för njursjuka med ca 52.700 patienter i 688 kliniker över hela världen. Gambro Renal Products innefattar främst dialysmaskiner och -filter, blodslangar och dialyskoncentrat. Gambro BCT är marknadsledande inom separation och hantering av blodkomponenter. Koncernens omsättning 2001 var 27 miljarder SEK med 20.900 anställda i ett 40-tal länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00080/wkr0002.pdf