Gambro noterat på Dow Jones Sustainability World Index

Report this content

Gambro noterat på Dow Jones Sustainability World Index Gambro har kvalificerat sig för notering på det världsomspännande Dow Jones Sustainability-indexet "DJSI World". Noteringen är baserad på bolagets förmåga att skapa balans mellan högsta möjliga miljötänkande, socialt ansvarstagande och ekonomisk lönsamhet. Dow Jones Sustainability Index, som lanserades 1999, är världens första globala index som följer prestationsförmågan hos ledande globala företag när det gäller hållbar utveckling. DJSI World-familjen är begränsad till de allra bästa 10 procenten av de 2.500 största företagen i Dow Jones Global Index när det gäller ekonomiska, miljömässiga och sociala kriterier. "Det är ett mått på vårt stora engagemang som företag och speglar vår ambition att arbeta på ett bärkraftigt sätt i allt vi gör. Vi vill göra detta i harmoni med vårt huvudsyfte - att rädda liv och förbättra livskvaliteten för de människor vi betjänar", säger Sören Mellstig, Gambros VD och koncernchef. För ytterligare information kontakta: Bengt Modéer, Informationsdirektör, tel. 08-613 65 33, 070-513 65 33 Pia Irell, Investor Relations Director, Corporate Finance, tel. 08-613 65 91, 070-513 65 91 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00220/wkr0002.pdf