GAME bygger upp med LEGO

Report this content

TV- och dataspelskedjan GAME utökar sitt sortiment med LEGO. Genom ett samarbete med Klossbutiken.se, kommer ett specialutvalt sortiment finns i alla 46 butiker från och med idag (24 oktober 2013).

GAME har under det senaste året utvecklat sortimentet utifrån en ny strategi och kundlyhördhet. Kedjan säljer redan många populära spel kopplade till varumärket LEGO. Därför har denna satsning blivit än mer naturlig.

– Kundlyhördhet är mycket viktig i vår bransch. Vi rör oss dessutom i en allt mer snabbrörlig bransch, där våra kunder förväntar sig ett allt större sortiment. När vi lyssnar på våra kunder, är produkter från LEGO bland de mest önskvärda. Dessutom passar LEGOs sortiment in med vår nya strategi, säger Jonas Franzén, VD på GAME.

Ett specialutvalt sortiment finns i alla 46 butiker från och med idag (24 oktober 2013). Det nya sortimentet tas fram i samarbete med Klossbutiken.se, som är störst på LEGO i Sverige.

– LEGO är ett starkt varumärke, som blir ett fantastiskt tillskott i våra butiker. Att vi dessutom får expertkunskap från Klossbutiken.se kommer gynna våra kunder. Jag är övertygad om att vi kommer göra många mycket glada, avslutar Jonas Franzén, VD på GAME.

Kontaktperson:

Jonas Franzén, VD
E-post: jonas.franzen@game.se

Om GAME
GAME är en av Nordens ledande butikskedjor för allt inom TV- & Dataspel. Med över 40 butiker erbjuds marknadens bredaste utbud av både nya och begagnade spel till alla format. Vi erbjuder även spel till retroformat, köp och sälj av begagnade Apple-produkter, kortspel, LEGO och andra spelrelaterade produkter. Kedjan ägs av Karlstadbaserade Nordic Games Group AB.

Taggar:

Citat