Game Chest Group väljer Google Gemini som AI-motor för nya spelet Kwizit

Report this content

Game Chest Group har valt Google Gemini som generativ AI-motor för mobilspelet Kwizit. Detta val markerar ett viktigt steg i vår strävan att erbjuda ny teknik och en unik spelupplevelse för våra användare.

Kwizit
Kwizit är ett socialt mobilspel där spelarna genererar quiz-frågor med hjälp av AI-kommandon. Kwizit, med sitt stöd för över 50 språk, gör det möjligt för spelare runt om i världen att spela på sitt eget språk. Genom Google Gemini kan vi skapa oändliga variationer och utmaningar för spelare i alla åldrar.

Integration med Google Gemini
Med Google DeepMind och Google Gemini säkerställer vi att Kwizit är utrustat med den senaste teknologin inom AI. Google Geminis AI-teknologin hjälper oss att skapa engagerande och personliga quiz och den kontinuerliga inlärningsförmågan innebär att frågorna ständigt anpassas och förbättras baserat på spelarnas interaktioner.

Google Gemini-integreringen gör att vi kan dra nytta av avancerade analysverktyg för att bättre förstå spelarnas beteenden och preferenser. Med dessa insikter kan vi iterativt optimera Kwizit och utveckla nytt innehåll och nya funktioner.

Språkstöd och global tillgänglighet
Med stöd för över 50 språk kan Kwizit skapa frågor som är kulturellt relevanta och språkligt korrekta för spelare världen över. Tillsammans med integreringen till Googles molnplattform kan vi nå en bredare publik genom att erbjuda en lokaliserad spelupplevelse för användare oavsett var spelarna befinner sig.

“Med detta samarbete siktar vi på att ta Kwizit till en så bred publik som möjligt, och med Google Gemini kan vi erbjuda spelarna en AI-driven och mångspråkig plattform som ständigt utvecklas och förbättras.”

Krister Elmgren, VD Game Chest Group

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Krister Elmgren
krister.elmgren@gamechestgroup.se