Game Chest lanserar ny uppdatering av plattformen FridayPlays

Nyhetsbrev 2021-03-31

Bolaget har idag lanserat en ny uppdatering av plattformen FridayPlays (https://fridayplays.com). Plattformen har uppdaterats med ett syfte om att vara tilltalande för en större kundgrupp och för att bibehålla dess nivå om att vara i framkant av marknaden.

Uppdateringen innebär två större förändringar, en visuell förbättring och att FridayPlays kunder själva får möjligheten att välja mellan olika spel, jämfört med tidigare då kunden tilldelats spel och inte haft möjligheten att välja själv.

Eftersom bolaget främst marknadsför plattformen via kreatörer och influencers är det en essentiell faktor att plattformen är visuellt tilltalande och anpassad mot dess publik för ökad konvertering.

Att erbjuda FridayPlays kunder möjligheten att välja mellan olika spel varje fredag kommer resultera i en betydligt mer tilltalande produkt som även träffar större kundgrupper, då bolaget kan erbjuda spel inom olika genres.

För ytterligare information kontakta:

Om Game Chest Group:
Game Chest Group är verksamma inom gaming och esport och har som affärsidé är att erbjuda innovativa och digitala plattformar. Genom effektiv och skalbar teknik bidrar bolaget till ökad spelglädje för gamers över hela världen. Bolagets fokus ligger på att leverera en förstklassig kundupplevelse och kontinuerlig tillväxt under en effektiv kostnadsstruktur. Game Chest Group har sitt säte i Stockholm. Läs mer på bolagets webbplats: https://gamechestgroup.com