Game Chest ska lansera abonnemangsbaserad games-on-demand lösning

Report this content

Game Chest bedriver i dagsläget flera plattformar och tjänster inom gaming-industrin samt att koncernen besitter starka samarbetspartners inom branschen. Detta är en grund som bolaget aktivt nyttjar via synergier för nya möjligheter.

Som tidigare kommunicerat arbetar Game Chest kontinuerligt med att utveckla och utvidga dess affärsben. Bolaget har därmed tagit fram ett koncept och initierat utvecklingen av en ny plattform. Game Chest har för avsikt att lansera en fullfjädrad abonnemangsbaserad games-on-demand plattform likt film- och musikdistributionen, med dess plattformar Netflix och Spotify. Game Chest besitter med dess väl fungerande partnerskap, ekosystem och plattformar möjligheten att utveckla denna produkt.

“Jag är övertygad om att Game Chest kan revolutionera spelindustrin. Det är även på tiden att branschen följer och anpassar sig till de konsumtionsmönster som finns på marknaden i de andra nöjesbranscherna. I dagsläget släpps det tusentals nya spel på en daglig basis och en framtid där konsumenterna måste betala för vardera produkt är ej skalbart.

Med den nya plattformen avser vi på Game Chest att erbjuda en unik lösning inom branschen och på så sätt leda innovationen och förändra våra kunders köpmönster. Det är hög tid att vi nyttjar den teknologi, know-how och erfarenhet vi har från branschen, att förändra den till våra kunders bästa och därmed ge oss själva möjlighet att växa exponentiellt. Detta tror jag bara är början på en rörelse som kommer att tvinga många av våra branschkollegor att förändra sitt sätt att ta betalt och jag är stolt och exalterad över att Game Chest ligger i framkant med detta.” - Robin Bäcklund, VD på Game Chest Group.

Denna plattform kommer att lanseras under varumärket Game Chest och vara tillgängligt för samtliga spelare världen över. Bolaget har sedan en tid tillbaka utvecklat teknologin som ligger till grund för plattformen. Tjänsten kommer att genomgå flertal faser för att färdigställas; däribland utveckling, API-integrationer och partneravtal med utgivare inför lanseringsfasen.

Bolaget avser att inom kort presentera en mer komplett vision med tillhörande strategi för hur man avser att förändra hela gamingindustrin och att bli den ledande aktören för games-on-demand. Vi kommer inom kort även att presentera en förhandspresentation av bolagets nya plattform.

För ytterligare information kontakta:

Om Game Chest Group
Game Chest Group är verksamma inom gaming och esport och har som affärsidé är att erbjuda innovativa och digitala plattformar. Genom effektiv och skalbar teknik bidrar bolaget till ökad spelglädje för gamers över hela världen. Bolagets fokus ligger på att leverera en förstklassig kundupplevelse och kontinuerlig tillväxt under en effektiv kostnadsstruktur. Game Chest Group har sitt säte i Stockholm. Läs mer på bolagets webbplats: https://gamechestgroup.com