Game Chest tillträder förvärvet av LanPortal GLHF

Idag tillträde Game Chest 96 procent av aktierna i LanPortal GLHF AB. Resterande 4 procent av aktierna i LanPortal GLHF AB är tilltänkta att förvärvas senast den 2020-02-28.

”LanPortal GLHF AB har sedan början av 2017 utvecklat marknadsplatstjänsten esportrait.com. Via esportrait kan arrangörer inom E-sport- och gaming-segmentet sälja biljetter och andra produkter, samt marknadsföra sina evenemang. Marknadsplatsen är världsunik i sin nisch och kan idag användas av arrangörer i Sverige, Danmark, Tyskland och Storbritannien. Med Game Chest som ny ägare förbättras förutsättningarna för tjänsten att nå större arrangörskunder, men även en bredare publik” kommenterar LanPortal GLHFs VD Johan Rosenqvist affären.

Robin Stenman, styrelseordförande i Game Chest kommentarer dagens tillträde på följande sätt “Riktigt kul att kunna stänga den här affären innan jul. Det känns bra på alla sätt att kunna ta in LanPortal som bolag under Game Chests vingar. Vi hoppas att kunna kombinera och förena LanPortal tekniska kompetens och vision med vårt kunnande och kontaktnät. Förhoppningen är att inom kort kunna skala upp försäljningen på esportrait och monetarisera på den unika marknadsplats som esportrait utgör.”

Robin Stenman, Investor Relations
Game Chest Group AB (publ)