Kwizit når Beta: Klar för nästa nivå

Vi är glada att meddela att Kwizit, vårt första egenutvecklade spel, nu har nått betafasen. Detta markerar en viktig milstolpe i utvecklingen av spelet.

Interna speltester har inletts, där Kwizit körs live på TV, Android- och iOS-enheter för att säkerställa både teknisk stabilitet och en överlägsen spelupplevelse. Tidigare har vi framgångsrikt genomfört syntetiska tester med tusentals klienter som spelat samtidigt i vår molnmiljö. Nu utökar vi testerna för att kvalitetssäkra autoskalningen i vår molninfrastruktur (Google Cloud Platform, GCP), som automatiskt justerar resurserna baserat på antalet aktiva spelare.

Här lyfter vi fram några av de mest spännande funktionerna i Kwizit:

• Friends-systemet: Friends-systemet gör det enkelt att spela tillsammans. Varje spelare har ett konto med spelhistorik, sparade quiz och poäng. Kontot fungerar även som en plattform för att koppla upp sig med vänner, dela quiz och spela ihop. Oavsett om du är på bussen eller hemma kan du enkelt utmana familj och vänner med en inbjudan direkt från spelet – inga koder eller krångliga steg behövs.

• Multispråkstöd: För att göra Kwizit tillgängligt för spelare världen över har vi lagt stor vikt vid att erbjuda stöd för flera språk. Istället för att direktöversätta genereras quiz-frågorna automatiskt på det valda språket, vilket säkerställer en naturlig och autentisk upplevelse i varje del av spelet.

• Coins, Hints och Diamonds: Från konceptfasen har vi strävat efter att skapa ett belöningssystem som inte bara ökar spelengagemanget utan också gör varje quiz-runda meningsfull. Coins fungerar som erfarenhetspoäng, Diamonds delas ut baserat på prestation, och Hints ger strategiska fördelar som att eliminera felaktiga svarsalternativ.

• Poängsystemet: För att undvika oavgjorda omgångar har vi utvecklat ett poängsystem som belönar snabb svarstid och lyckade svarskombinationer, vilket gör varje quiz mer utmanande och dynamiskt. Och bäst av allt – en klar vinnare utses, oavsett hur många som spelar.

Se den bifogade presentationen för mer information.

Vi ser fram emot att snart dela med oss av en gameplay-trailer som ger er en försmak av Kwizit. Som alltid... upp till bevis, nu kör vi!

Krister "Kwizter" Elmgren

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Krister Elmgren
krister.elmgren@gamechestgroup.se