Uppdatering av betalande abonnenter

I dagsläget har koncernen över 4800 (2500) aktivt betalande abonnenter. Denna påskyndade ökning av betalande abonnenter har till stor del att göra med lanseringen av Wurm Online på Steam.

Wurm Online är gratis att spela men dess användare kan abonnera för att få ett “premiumkonto” som ger diverse fördelar i spelet. Premiumkontot kostar cirka 80 kronor per månad och inkluderas därmed i koncernens totala antal av betalande abonnenter. Utöver abonnenter erbjuder även Wurm Online dess användare en möjlighet att köpa in-game currency för riktiga pengar.

VD Kommentar
Jag kan med glädje meddela att denna ökning över 92% av koncernens betalande abonnenter på sådan kort tid var över min förväntan. Nu fortgår mitt arbete att utveckla den tillväxt vi sett under de senaste dagarna.