Gaming Corps ingår samarbetsavtal med kasinoplattformsleverantören BetSoft

Spelbolaget Gaming Corps AB (Nasdaq: GCOR) har ingått ett samarbetsavtal med Digital Software Ltd, mer känt för sitt kasinovarumärke ”BetSoft Gaming”.

Avtalet reglerar de båda bolagens framtida samarbete gällande spelutveckling för kasinomiljö, distribution av digitala kasinospel samt Gaming Corps tillgång till en av världens största kasinoplattformar.

Vi är mycket glada att få Digital Software och BetSoft som vår första officiella kasinopartner. Tillsammans ser vi goda möjligheter att bygga vidare på kända film- och spelvarumärken samt tillföra något helt nytt till slot-världen i form av spelupplevelser”, säger Gaming Corps VD och medgrundare Nicklas Dunham.

Samarbetet mellan de båda parterna är ett första steg i Gaming Corps uttalade mål om att arbeta med både gaming och gambling.

För mer information om bolagen, besök www.gamingcorps.com och www.betsoft.com

Douglas Norström
Kommunikations- och marknadschef, Gaming Corps AB
T: +46 (0)72 164 81 81, E: ir@gamingcorps.com

--
Om bolaget: Gaming Corps utvecklar datorspel (gaming och gambling) baserade på välkända, internationella varumärken. Detta sker främst i samarbete med amerikanska TV- och filmbolag. Närmast är bolaget aktuellt med spel baserade på Vin Diesels Riddick-karaktär samt äventyrsspelet “Gaming Corps AIR” som görs ihop med Sony Pictures och The Walking Dead-skaparna Skybound.