Gaming Corps inleder ett samarbete med SIDE UK

Gaming Corps är glada över att få samarbeta med SIDE Storbritannien, Europas prisbelönta ledande leverantör av rösttjänster till videospelsindustrin. Det första projektet är The Descendent som nu har nya röster i alla episoder.

'' På Gaming Corps ser vi våra spel som tjänster till spelarna. '' Sa Jean-Marc Broyer, vVD Gaming Corps, "Uppdatera innehåll, funktioner och erfarenheter är en del av vårt DNA. I detta sammanhang ansåg vi det naturligt och nödvändigt för Gaming Corps att samarbeta med de bästa i branschen. jag kan inte vara mer nöjd med det fantastiska arbete som SIDE Storbritannien har gjort. ''

Som ett resultat av det har alla röster i The Descendent uppgraderats med topptalanger från underhållningsindustrin vilket är en stor förbättring av historiens flöde.

Vi rekommenderar dig att spela Episode 1 och 2 innan Episode 3 för att kunna njuta av hela upplevelsen maximalt.

Teamet på SIDE är alltid glada över att få arbeta med berättelsedrivna spel och det var underbart att få vara med och casta och utveckla röster i The Descendent. Vi ser fram emot nästa avsnitt!

- Andy Emery, VD SIDE.

Vi är glada över att arbeta med en sådan professionell partner som SIDE, det har gett The Descendent en ny och förbättrad upplevelse när du spelar det och vi hoppas kunna skapa mer fantastiska produkter tillsammans i framtiden.

- Magnus Kolaas, VD Gaming Corps.

--

Om bolaget: Gaming Corps AB utvecklar datorspel (gaming och kasino) baserade på egna IP:n och välkända internationella varumärken. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.