Gaming Corps investerar i den amerikanska spelstudion Kung Fu Factory

Datorspelsutvecklaren Gaming Corps köper in sig i den Los Angeles-baserade spelstudion Kung Fu Factory i en affär värd 16 miljoner kronor (2 MUSD).

Kung Fu’s Resultat före skatt
2014 - 600 ksek
2015 - 18 400 ksek
2016 – 5 600 ksek

”Vi är mycket imponerade av de spel som Kung Fu Factory levererar och deras förmåga att generera stadiga intäkter. Deras erfarenhet, inte minst på mobilsidan, kommer att vara av stor vikt för Gaming Corps i vår fortsatta utveckling. Via publishing-delen av affären ser vi dessutom goda möjligheter att relativt snabbt tjäna tillbaka en stor del av den investering vi nu gör,” säger Gaming Corps VD Magnus Kolaas i en kommentar.

Kung Fu Factory, som leds av Ricci Rukavina och Darryl Pitts, grundades 2010 och har sedan dess utvecklat spel för mobil, konsol och webb i samarbete med partners som Microsoft Game Studios, Disney, Ubisoft och Nickelodeon. Bland de varumärken/IP:n som Kung Fu Factory jobbat och jobbar med märks WWE, Mortal Combat, Pacific Rim, Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT), Spongebob och Dragon Wars.

Kung Fu Factory värderas idag till 15 MUSD och Gaming Corps kommer att gå in med sammanlagt 2 MUSD fram till årsskiftet 2017/2018.

För mer information om Kung Fu Factory, besök www.kungfufactory.com

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 september 2017 kl. 10.00 CET.