Gaming Corps satsar vidare inom iGaming – ansöker om spellicens och startar dotterbolag på Malta

Gaming Corps AB (publ) (Nasdaq: GCOR, ”Bolaget” eller ”Gaming Corps”) har inlett processen med att ansöka om spellicens på Malta och grundar i samband med det ett helägt maltesiskt dotterbolag i syfte att möjliggöra för Bolagets satsning på kasinoslots inom affärsområdet iGaming.

Gaming Corps är aktivt inom två affärsområden – Gaming och iGaming, det senare inbegriper en satsning på produkter som tas fram under ledning av John Chasoulidis och med hjälp av underkonsulter. Då Malta är en hub för iGaming och tillgången till välmeriterad arbetskraft är god har Bolaget sen tidigare valt att förlägga sin utveckling dit.

Gaming Corps arbetar med utveckling av produkter inom iGaming där Bolagets presumtiva kunder är operatörer vilka i sin tur tillhandahåller produkter till konsumenterna. Försäljning av iGaming-produkter till operatörer kräver spellicens. Bolaget har därför inlett registrering av ett helägt dotterbolag, Gaming Corps Malta Ltd., och ansökan om spellicens genom det. Ansökan ställs till Malta Gaming Authority.

Bolagets målsättning är fortsatt att ha en första omgång kasinoslots klara för försäljning till slutet av juli 2019. Det innebär att tiden är mogen att säkra de juridiska förutsättningarna som krävs för att kunna föra ut produkterna på marknaden. Ledningen ser inte endast denna satsning som en nödvändighet utan anser att ett lokalt dotterbolag ger oss den seriösa närvaro på Malta som Gaming Corps behöver för framtida satsningar.” säger Juha Kauppinen, VD.

För mer information, vänligen kontakta:

Juha Kauppinen, VD: juha@gamingcorps.com

Erika Mattsson, Tillförordnad Kommunikationschef och IR-ansvarig: ir@gamingcorps.com

Certified Adviser, Eminova Fondkommission AB: info@eminova.se, +46 8 684 211 00

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 april 2019 vid den tidpunkt som är angiven av Gaming Corps nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Gaming Corps aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB. Gaming Corps™ is a global videogame and interactive entertainment developer based in Sweden with offices, development studios and resources in Stockholm, Austin and Malta. Our mission at Gaming Corps™ is to create innovative videogames and compelling interactive entertainment experiences. Our decades of collective expertise developing and shipping high-quality software on mobile, PC, console and virtual reality platforms, combined with our robust proprietary technology, allows Gaming Corps™ to bring our creative original titles and your world-class intellectual property to life and into the hands of consumers globally.