Gaming Corps stänger studion i Uppsala

Efter det att köpet av Red Fly Studios i Austin, Texas gått genom och varsel av personalen tidigare lagts i Uppsala, så stänger Gaming Corps studion efter fackliga förhandlingar. Fokus för Gaming Corps är att vända bolaget till lönsamhet. Styrelse och ledning ser att den bästa möjligheten till det är att fokusera på studion i Austin då man där är nära lansering av ett par spel.

-       Orsaken är att säsong ett The Descendant i praktiken är färdig och då försäljningen inte motsvarat förväntningarna rent försäljningsmässigt så måste vi rätta oss efter verkligheten säger Magnus Kolaas, VD för Gaming Corps

-       Det är oerhört tråkigt att vi inte kan behålla teamet, teamet har varit oerhört lojala och härliga att jobba med och det är oerhört tråkigt att vi tvingas lägga ned studion, men vi har inget val säger Magnus Kolaas, VD för Gaming Korps

Uppsägningarna innebär att vi stänger studion per den 15 januari 2017. Med avvecklingskostnaderna räknar Gaming Corps spara 9,2 MSEK under de närmsta 12 månaderna.

--

Om bolaget: Gaming Corps AB utvecklar datorspel (gaming och kasino) baserade på egna IP:n och välkända internationella varumärken. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.