Handel i Gaming Corps aktie påbörjas i juni

Första handelsdag för spelbolaget Gaming Corps aktie på Nasdaq OMX First North är beräknat till den 4 juni.

I samband med den kraftigt övertecknade nyemission som Gaming Corps AB nyligen avslutat, angavs den 21 maj som preliminär första handelsdag.

Bolaget har idag godkänts för anslutning till Euroclear, och Nasdaq OMX har inlett anslutningsprocessen för notering av bolagets aktie vid First North. Nytt preliminärt datum för handelsstart är den 4 juni. Denna förändring säkerställer att samtliga nya aktieägare hinner få sina aktier inbokade i god tid innan handeln på First North inleds.

För frågor gällande aktier, handelsdatum, depåer, etc. vänligen kontakta:

Eminova Fondkommission AB
Tel: 08-684 211 00, E: info@eminova.se, Fax: 08-684 211 29

För frågor gällande Gaming Corps, vänligen kontakta:

Douglas Norström
Kommunikations- och marknadschef, Gaming Corps AB
T: +46(0)72 164 81 81, ir@gamingcorps.com

--
Om bolaget: Gaming Corps utvecklar datorspel (gaming och gambling) baserade på välkända, internationella varumärken. Detta sker främst i samarbete med amerikanska TV- och filmbolag. Närmast är bolaget aktuellt med spel baserade på Vin Diesels Riddick-karaktär samt äventyrsspelet “Gaming Corps AIR” som görs ihop med Sony Pictures och The Walking Dead-skaparna Skybound. Hemsida: www.gamingcorps.com