Spelveteranen Mike Doyle ny operativ chef hos Gaming Corps

Den välmeriterade spelveteranen Mike Doyle rekryteras som operativ chef i Gaming Corps (NASDAQ: GCOR) med ansvar för bolagets gaming-verksamhet.

Mike Doyle har sedan 2006 haft flera producent- och verkställande producentroller på företag som Relic Entertainment, EA Blackbox, THQ och Starbreeze. Han har därtill varit verksam som VP Produktion hos Atari samt tillbringat 5 år vid 20th Century Fox som både VP Production och Head of Interactive.

Under sin tid hos Fox ansvarade Mike Doyle bland annat för spelrättigheterna till James Camerons kommande Avatar-filmer samt SEGA-samarbetet ”Alien: Isolation” som 2014 utnämndes till PC Gamers ”PC Game of the Year”.

- Jag och styrelsen är mycket glada över att kunna välkomna Mike till Gaming Corps. Hans erfarenhet och stora nätverk inom den digitala underhållningsindustrin gör honom till ett perfekt tillskott i ett läge där vi ser ett stadigt växande intresse för Gaming Corps i USA, säger Gaming Corps VD Magnus Kolaas.

Mike Doyle tillträder tjänsten som operativ chef i Gaming Corps omgående. Hans fokus kommer att ligga på att utveckla bolagets erbjudanden inom gaming-segmentet från sin bas i Los Angeles, medan Magnus Kolaas kommer att fokusera alltmer på bolagets gamblingrelaterade verksamhet.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 april 2018 kl. 13.00 CET.