Besked om "Seal of Excellence" för ansökan om finansiering inom Horizon 2020

´Gapwaves AB lämnade i juni i år in en ansökan om finansiering till programmet SME instrument phase 2 inom Horizon 2020. Besked har nu mottagits om att bolaget erhållit EU-kommissionens "Seal of Excellece", men att stöd ej erhållits då tillgängliga medel vid ansökningstidpunkten inte var tillräckliga för att finansiera alla som uppnått denna nivå.

Gapwaves AB har mottagit besked om att bolaget har erhållit EU-kommissionens "Seal of Excellence" för sin ansökan till programmet SME instrument phase 2 inom Horizon 2020. Ansökan lämnades in i juni i år. Detta innebär att bolagets ansökan ånyo har uppnått den bedömningsnivå som krävs för att få finansiering, men där stöd ej erhållits då tillgängliga medel vid denna ansökningstidpunkt inte är tillräckliga för att finansiera alla som uppnått denna nivå. Utmärkelsen "Seal of Excellence" ger Gapwaves möjlighet att söka medel inom andra program kopplade till Horizon 2020 utan att en ny ansökan behöver tas fram. Gapwaves kommer även att förnya sin ansökan till nästa ansökningstidpunkt som är den 18:e oktober 2017. Besked angående ett eventuellt beviljande av den förnyade ansökan förväntas inom ca 1-2 månader från den nya ansökningstidpunkten. Ansökan till programmet ses av Gapwaves som en möjlighet att ytterligare intensifiera de pågående och planerade satsningarna som görs inom bolaget. Ansökt belopp avsåg 2.5 MEUR över en period om 16 månader. Mer om EU-programmet finns att läsa via följande länk: http://ec.europa.eu/easme/en/horizons-2020-sme-instrument

Göteborg den 17 september 2017

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.comeller kontakta VD Lars-Inge Sjöqvist.

Lars-Inge Sjöqvist
Telefonnummer: 0736 84 03 56
E-post: lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 september 2017 kl. 19:15 CET.

Om Gapwaves AB
Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.

Gapwaves aktie (GAPW B) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.